EMULATORS.LV

 

Gribam vairāk pasūtījumus ārzemēs, nāksies atcerēties par mārketingu

NOVEMBRIS / 2010 – Kā liecina līdzšinējā prakse, tad Latvijā strādājošie uzņēmumi kā svarīgāko akcentu pasūtījumu un savu preču vai pakalpojumu noieta veicināšanai ir izvēlējusies cenu faktoru un pazīšanās principu. Protams, tas ir ļāvis pievērst ārvalstu pircēju uzmanību Latvijas precēm un pakalpojumiem. Taču tas ir tikai pamats, jo, lai audzētu tālāk noietu ārvalstīs, būs vien jāatceras par mārketingu un visiem to ietverošajiem instrumentiem.

Šur tur ir vērojama noliedzoša attieksme pret mārketingu (tā tas ir). Neminēšu uzņēmumu nosaukumus, bet tieši atklātā tekstā skan: “Jā, mēs vēlamies iegūt tirgu preču / pakalpojumu noietam ārzemēs, taču mārketingā naudu mēs netērēsim”. Šeit vietā atgādināt, ka ārvalstu tirgos mārketingā naudu parasti investē un mārketingā naudu vispār investē un nevis tērē.

Mana pieredze liecina ka ārvalstu uzņēmumi mārketingam naudu un citus resursus atvēl krietni vairāk par Latvijas uzņēmumiem. Nācies strādāt gan uzņēmumos ar Latvijas kapitālu, gan ar ārvalstu kapitālu un attieksme šajā ziņā ir atšķirīga. Un runa jau nav par pašmāju uzņēmumu finanšu iespējām. Nebūt ne.  Kvalitatīvs mārketinga speciālists zin neskaitāmas iespējas kā efektīvi īstenot dažādus pasākumus dažādu mērķu sasniegšanai.

Tādu Latvijas uzņēmumu skaits, kas veic aktīvu mārketinga darbību ārvalstīs nav liels. Zinu, ko saku. Kāpēc tā, tāpēc ka krīzes laikā ir pierasts strādāt tikai uz maksimālu izmaksu cirpšanas pamata un brīdī, kad izmaksas vairs nav iespējams samazināt, brīdī, kad izejvielu cenas sāk augt, strādāt tikai ar cenu faktoru ir grūti.

Ja gribat pierādījumus, tad pavērojiet Latvijas patērētāju uzvedību (nevis to ko patēŗētājs saka, bet kā patiesībā uzvedās). Neņemos ar putām uz lūpām pamatot mārketinga nepieciešamību, tā kā tā nozīme jau sen ir zināma, vēlējos tikai atgādināt ka biznesa attīstībā ir vairāki risinājumi  (tostarp arī par sevi).

Tomēr, der atcerēties krīzes laikā ir ne tikai jātaupa, bet arī jāveido pamats nākotnes izaugsmei. Jebkurš uzņēmums taču vēlas attīstīties un augt.


Varu Jums noderēt biznesā, mārketingā, PR aktivitātēs, reklāmā. Ievērojama pieredze dažādās auditorijās ar dažādiem uzdevumiem un mērķiem – uzņēmuma un nozares mērogā, Latvijā un ārpus Latvijas, dažādās mentalitātēs, valodās un kultūrās.

Sazinieties –  Telefons, E-pasts, Ziņojums!

t: +(371) 26705808

Ramils Kadirovs

Ierakstīt komentāru: