EMULATORS.LV

 

Kā uzņēmumi pievilina potenciālos klientus?

MARTS / 2010 – Kā zināms, dzīvē mēs ne reti viens otru vērtējam pēc pirmā iespaida. Satiekam cilvēku un izlemjam – vai viņš ir simpātisks vai nē, vai ar viņu var sadarboties vai nē. Lai vai kā negribētos to atzīt, bet tā tas ir. Tikai pēc laika sākam novērtēt saturu. Līdzīgi ir ar uzņēmumiem. Bet par to parasti kaut kā nemaz nerunā.

Tālāk pie lietas, minēšu dažus piemērus no pieredzētā!

Ja es potenciālais klients atnāku uz veikalu un tur mani sagaida nezinoša vai nelaipna pārdevēja, tad pirkums netiks veikts.

Man pašam ir „niķis” dažreiz paprasīt par lietu. Ja veikalā aktīvi tiek reklamēts skūšanās krēms, tad es arī paprasīšu kurš der manam ādas tipam (atbildes, starp citu, nebija, jo pārdevēja-tirdzniecības veicinātāja mācēja tikai smaidīt, bet mani tiešām interesēja šis jautājums, tā kā kurš katrs skūšanās krēms neder) vai arī kurpju veikalā pārdevējai prasīju -„kādas krāsas zeķes der pie brūnām kurpēm, kuras tikko nopirku”  – (pārdevēja deva savus ieteikumus un pat zināja kāda tipa soma un josta piestāv).

Ja mēs ar reklāmas materiālu palīdzību pūlamies ieinteresēt klientus, tad reklāmas materiālos nepieļaujam valodas kļūdas un noalgojam profesionālu tekstu rakstītāju, jo viņš zina uz kādām stīgām ir jāspiež.

Ja gribam piesaistīt klientus Krievijā, Brazīlijā vai Korejā – tad pilnīgi visus mārketinga materiālus gatavojam šo valstu pamatvalodās un nevis angļu valodā. Šo materiālu sagatavošanas darbus uzticam zinošiem lietpratējiem un nevis 11. klases skolniekam, kurš visu sagatavos par piecdesmit santīmiem. Esmu redzējis ne vienu vien Latvijas uzņēmuma reklāmas materiālu, kur jau virsrakstā nav saprotams ko uzņēmums īsti piedāvā. Neviens potenciālais klients neies iedziļināties un burtot kļūdainu materiālu. Turklāt šajā ziņā grēko pat lielie uzņēmumi.

Ja gribat iepazīstināt ar savu uzņēmumu auditoriju Latvijā vai ārpus ar interneta mājas lapas palīdzību, tad regulāri atjaunojam mājas lapu gan dizainiski, gan funkcionāli, gan saturiski. Desmit gadus vecas mājas lapas nespēj piesaistīt potenciālo pircēju, tā kā interneta industrija ir strauji attīstījusies. Ja pēdējās ziņas mājas lapā ir piecus gadus atpakaļ vai ziņas parādās tikai reizi gadā, tad tas liecina tikai to, ka jūsu uzņēmumā nekas nenotiek. Pircēji vēlas zināt kā klājas viņu uzņēmumam no kura tiek pirkta produkcija, savukārt sadarbības partneri vēlas pārliecināties par uzņēmuma dzīvības pazīmēm.

Ja mājas lapā ir lietota nekvalitatīva valoda – latviešu, krievu, angļu vai cita – tad pat vislabākais SEO (meklēšanas rezultātu uzlabošana internetā) nenostrādās, jo uzduroties šādam tekstam interesents ātri vien no mājas lapas dosies prom uz neatgriešanos.

Ja pozicionējat sevi kā ekskluzīvu pakalpojumu vai preču piedāvātāju, tad preces un pakalpojumus piedāvājam atbilstoši šim faktam. Un nevis veikalā ar gadiem nekrāsotām un apdrupušām sienām, mēbelēm, kuras pirktas par pieciem latiem utt. Šādā veidā tiek degradēts ekskluzivitātes jēdziens. Galu galā modes dizainera tērpus, īpašu tehniku vai VIP pakalpojumus arī jāiesaiņo un jāpiedāvā atbilstošā kvalitātē un nevis maisos, kuros parasti izmet atkritumus.

Un, protams, ikvienai profesijai ir sava funkcija un pienesums biznesā, tāpēc nebrīnīsimies, ka lietas iet nepareizi, ja biznesa organizācija dažādu optimizāciju rezultātā ir sākusi klibot, jo bija pamatota nepieciešamība taupīt naudu. Nevar prasīt tehniskajam direktoram saprast loģistiku, grāmatvedei mārketingu vai šoferim IT sistēmu administrēšanu.

Viss augstāk minētais un arī neminētais ir ikdienā sastopama parādība dažādās jomās. Būtu vērts atcerēties, ka arī tas viss atsaucās uz uzņēmuma darba panākumiem.

NB! Laipni aicināti iepazīties ar mana BLOGA ierakstiem vai ZIŅĀM.

Varu Jums noderēt biznesā, mārketingā, PR aktivitātēs, reklāmā?

Sazinieties –  Telefons, E-pasts, Ziņojums!

Ramils Kadirovs

Ierakstīt komentāru: