EMULATORS.LV

 

Ko darīt uzņēmumam, kad konkurenti min uz papēžiem ar zemām cenām

MARTS / 2010 – Pašlaik visa konkurences cīņa ir pārgājusi uz zemo cenu segmentu, kad uzņēmumi cenšas piedāvāt patērētājiem aizvien zemākas cenas par produktiem vai pakalpojumiem un vienlaicīgi ziedo un iemin dubļos visus pagātnes ieguldījumus, kas tika veikti reklāmā, tēla radīšanā, kvalitātē, sabiedriskajās attiecībās utt.

Tagad, kad vakardienas veiksminiekiem uz papēžiem min ienācēji, nākas domāt. Kā saka – dzīve nav tikai rožu dārzs, bet ir arī ērkšķi.

Viens no risinājumiem ir jaunu brendu (zīmolu) ieviešana, kas ir orientēti uz zemākas klases segmentiem vai konkurentu aktivitāšu slāpēšanu. Būtu ne visai apdomīgi spēlēties ar jau esošo brendu parametriem – produkta cenu, kvalitāti, reklāmu, pozicionējumu. Tā vietā tomēr būtu jāievieš jauni brendi (bandinieki, kuri pildīs uzņēmuma aizsardzības vai uzbrukuma funkcijas), un tie tad arī ir jāsūta kaujā. Ja to darīs uzņēmuma galvenais brends, tad, atsākoties labākiem laikiem, patērētājiem nekādi nebūs iespējams izskaidrot un pamatot uzņēmuma produktu politiku un tas atspoguļosies uz rezultātiem. Vienlaikus uzņēmumam ir jāizkalkulē – vai jaunieviestais „lētākas”” klases brends nenodarīs kaitējumu uzņēmuma jau esošajiem brendiem (pakalpojumiem, produktiem), novirzot paša klientus uz lētāko galu.

Neapšaubāmi, uzņēmumam ir jātur roka uz tirgus pulsa – kā jūtās viņu patērētājs, kāds ir viņa maciņa saturs, kas pašlaik ir svarīgs utt. Taču ja uzņēmums darīs sev sliktu un sāks ilgstoši strādāt ar zaudējumiem – tad sagaidāmais rezultāts ir skaidrs, un uzņēmuma dzīvotspējas izredzes samazinās.

Šis paņēmiens vairāk ir vērsts uz pretuzbrukumu veikšanu, ja tirgū darbojās cits agresīvi noskaņots uzņēmums, lai neļautu tam izvērsties. Tā kā ir pat labi, ja uzņēmuma brendu portfelī pastāvīgi ir vairāki brendi, kurus var izmantot dažādiem mērķiem, neaiztiekot pašu galveno brendu. Ar uzņēmumu, kuram ir vairāki bandinieki azotē ir grūtāk cīnīties.

Praksē nav viss tik vienkārši kā šeit augstāk ir minēts, bet aptuvenais princips ir ieskicēts. Ir arī citi risinājumi, bet viss taču nav jāstāsta.

NB! Laipni aicināti iepazīties ar mana BLOGA ierakstiem vai ZIŅĀM. Varu Jums noderēt biznesā, mārketingā, PR aktivitātēs, reklāmā? Sazinieties –  Telefons, E-pasts, Ziņojums!
Ramils Kadirovs

Ierakstīt komentāru: