EMULATORS.LV

 

Labākās pirmsvēlēšanu kampaņas Rīgā no sabiedrisko attiecību viedokļa

Jūnijs / 2009 – Atbilde ir vienkārša. Tie, kas ir tikuši Rīgas domē, tiem arī ir labākās kampaņas. Jo svarīgs ir rezultāts. Partijas, kas neiekļuva acīmredzot nespēja sajust, kas sabiedrības vairākumu šobrīd interesē, un nespēja pastāstīt par sevi vēlētājiem.

Protams, no svara ir līdzšinējie partiju darbi un nedarbi, līderu un programmu esamība. Kā jau mārketingā, ja tevi nepazīst, par tevi nekā nezin un tu neesi simpātisks, tad par tevi nebalso. Šoreiz nepretendēju uz ļoti dziļu analīzi, tā kā kampaņas ir skatāmas ne tikai no „mārketingista” un PR viedokļa, bet arī politologa skatu punkta.

Saskaņas centrs – pats netīšam redzēju kā uz ielas ar potenciāliem vēlētājiem tiekas Nils Ušakovs. Kā paskatījos vēlāk, tad šādas tikšanās bija daudzas. Partija atrodas sava dzīves cikla izaugsmes posmā, ir jaunas asinis, komunicē ar cilvēku uz ielas, tādējādi radot tiešu un konkrētu asociāciju viņš ir kopā ar mani, viņš nav lepns, viņš uzklausa mani. Partijas popularitāte tikai aug – tā kā tajā ir gan pieredze, gan jaunība, gan nosvērtība un dinamisms vienlaikus. Pilnīgs pretstats līdzšinējai situācijai.

LPP/LC – spoža kampaņa, kurā tika izmantota katra iespēja, lai par tās līderi tiktu runāts (internetā, politiskie konkurenti, bija tikšanās ar uzņēmēju organizācijām, vizītes uzņēmumos utt.). Tika piedāvāts skaidrs un sabiedrībai aktuāls vēstījums – jaunu darba vietu radīšana u.c. Zinu vienu anekdotisku gadījumu, ka par Šleseru balsoja jo viņš kādreiz svaru zālē ar stieni ir cēlis 150kg, un par tik spēcīgu mēra kandidātu ir jābalso. Šis piemērs rāda, ka ikviens vēstījums ir atradis dzirdīgas ausis, kam ir sekojusi rīcība.

Pilsoniskā Savienība – kampaņa, kura par salīdzinoši minimāliem līdzekļiem sniedza vēlētāju lokam pamatojumu un motivāciju, kāpēc par partiju ir jābalso. Pastāstīts, kas ir kandidāti, dzīves pieredze, un kur tā viņu turpmākajā darbā var noderēt. Rezultātā ir izdevies iegūt vēlētāju simpātijas.

Jaunais laiks – rezultāts partijai ir labs, bet varēja būt vēl labāks. Kampaņa nebija līdz galam pārdomāta, tā kā lielu daļu sabiedrības interesē ne tikai birokrātiskā aparāta samazināšana, bet arī citi ar ekonomiku un ģimenes budžetu saistīti jautājumi. Ja tiktu padomāts par šādiem vēstījumiem, tad rezultāts būtu labāks.

Secinājums. Nākamgad ir Saeimas vēlēšanas. Komunicēt ar sabiedrību ir jāsāk jau tagad. Jo tuvāks būsi savam vēlētājam, jo labāks būs rezultāts.Un vēl viens sīkums – pēc vēlēšanām daļu no solījumiem atcerēties izpildīt.

Jums ir ko teikt, tad rakstiet.

Ramils Kadirovs

Ierakstīt komentāru: