EMULATORS.LV

 

Uzņēmumi, nerociet paši sev bedri

JŪNIJS / 2010 – Jaunākā laika tendence Latvijā – izmaksu optimizācijas (samazināšanas vārdā) tiek veikti daudzi ietaupīšanas pasākumi, jo kā saka “citas izejas nav”. Taču, manuprāt, ir jāprot saredzēt to robežu, kad kaut kas sāk iet šķērsām un ilgtermiņā var atspēlēties uz pašu uzņēmumu. Jā, kā īstermiņa risinājums pieeja ir devusi rezultātu, taču ir pienācis laiks skatīties uz priekšu, lai nav par vēlu.

Tātad mazāk teorijas, bet uz praktiskiem piemēriem. Šie nav teorētiski piemēri, šie ir piemēri no reālas dzīves, nosaukumus nepieminu, jo ticu, ka secinājumi tiks īstenoti un manāmi uzlabojumi būs.

Pārtikas ražotāji Latvijā sadurās ar asu konkurenci no kaimiņvalstīm un pazemināto iedzīvotāju pirktspēju uz vietas. Taču daudzu pārtikas produktu kvalitātes un cenas attiecība ir manāmi degradējusi. Iztikšu bez konkrētu uzņēmumu un to produktu pieminēšanas, bet skaidrības labad vispārināti piemēri. Ir ražotāji kuru produktu kvalitāte – garša, smarža, saturs neatbilst šī produkta jēdzienam – siers, kuru atverot vaļā ir smaka, kura konsistence ir kā sūklis. Desa, kuras sastāvā ir apšaubāmas kvalitātes izejvielas, makaroni, kuri izvārot salīp viendabībā masā utt.. Vai tiešām uzņēmumi domā, ka tā var darboties? Patērētāji vienkārši pakāpeniski novēršas no šādiem ražotājiem un nepērk to produkciju.  Un pēŗk citu ražotāju un citu VALSTU ražotāju produkciju. Vēl varu piebilst ka ēna tiek mesta pilnībā uz visu preču sortimentu attiecībā uz visiem ražotājiem. Pircējs vairs neies skaidrot, kurš Latvijas ražotājs ražo labi un kurš slikti, viņš domās ka VISI šā produkta ražotāji Latvijā ir slikti un izvēlēsies kādas cita valsts ražotāja produktu, jo tas ir kvalitatīvs, izskatās labai, garšo tā kā tam jāgaršo, notiek dažādas akcijas un cenas ziņā ir līdzvērtīgs vai nedaudz dārgāks par slikto Latvijas produktu. Patriotisms uz nekvalitatīvu un dārgu produktu nestrādā u.c.

Apģērbu un apavu tirgotāji. Aizvadītos gados tirdzniecības uzcenojums un apgrozījums pašlaik liek tirgotājiem justies nekomfortabli. Nav vairs virspeļņas, cilvēki vairs nepērk ļoti dārgas preces, bet gribās. Tirgotāji ir reaģējuši un sākuši piedāvāt preces citās cenu kategorijās (zemākās). Daļa preču ir zaudējusi arī kvalitātē, izejmateriāli no kurām tās ir ražotas, izturība, funkcionalitāte u.c. Protams, iedzīvotāji, kuriem šo preci vajag pērk, taču grupa iedzīvotāju, kura uzskata, ka prece ir nekvalitatīva preci nepērk un izvēlas preces iegādi veikt ar interneta palīdzību ārvalstīs vai arī paši aizbrauc precei pakaļ uz ārvalstīm.u.c.

Pakalpojumu sniedzēji arī ir centušies optimizēt (samazināt) dažādas izmaksas, piemēram darbiniekos u.c. Tagad uzņēmumā var strādāt speciālists, kurš ir mazāk zinošs, taču lētāks. Tomēr pieļauto kļūdu procents darbā pieņemot lēmumus ir lielāks, tagad to nejūt taču ilgtermiņā tas būs jūtams  – mazāk profesionāli juristu pakalpojumi, mazāk profesionāli, celtniecības pakalpojumi, mazāk profesionāli sabiedrisko attiecību pakalpojumi, mazāk profesionāli autoservisa pakalpojumi utt., kā rezultāta būs līgums, kurš nākotnē radīs Jums pašam problēmas, māja, kurā jau pēc pusgada būs plaisas un iebrukuši pamati, slikta slava kā neprofesionālam uzņēmumam, kas ir nekvalitatīvs un visus māna, automašīnu remontētājs ar lētām izmaksām, bet mašīna pēc remonta ātri ir beigta utt. Nedomāju, kas šis ir pareizais ceļš.

Atcerieties – atgūt pircējus ir ļoti ļoti ļoti grūti. Nespēlējaties ar savu biznesu, tas ir nopietni. Atcerieties pircēju principu: pirkuma cenas attiecība pret gūto labumu, gandarījumu, sajūtām.


Varu Jums noderēt biznesā, mārketingā, PR aktivitātēs, reklāmā.

Ievērojama pieredze dažādās auditorijās ar dažādiem uzdevumiem un mērķiem –

uzņēmuma un nozares mērogā, Latvijā un ārpus Latvijas,

dažādās mentalitātēs, valodās un kultūrās.

Sazinieties –  Telefons, E-pasts, Ziņojums!

t: +(371) 26705808

Ramils Kadirovs

Ar šo ziņu saistīta informācija

Ierakstīt komentāru: