EMULATORS.LV

 

Uzņēmumi tērē naudu izstādēm, taču rezultātu nav

SEPTEMBRIS / 2009 – Laiku pa laikam arī es piedalos dažādos pasākumos, tostarp izstādēs un nevaru vien nobrīnīties par to kā uzņēmumi piedalās izstādēs tepat uz vietas Latvijā un tālāk ārpus robežām.

Galvenās kļūdas, kuras esmu pamanījis. Stendos ne vienmēr darbojas piemērotākie cilvēki. Nav viegli vairākas dienas no vietas visas dienas garumā proaktīvi komunicēt ar svešiem un nepazīstamiem cilvēkiem (dažādi dzinumi, vecumi, mentalitātes, valodas u.c.) un atbildēt uz profesionālas dabas jautājumiem par vis dažādākām lietām (uzņēmumu pārstāvjiem, potenciāliem sadarbības partneriem). Vieni cilvēki to spēj, citi nespēj. Stendā ir jādarbojas ļoti sagatavotiem un runātīgiem / atvērtiem cilvēkiem (ai kā realitāte atšķiras). Nevar stendā stāvēt kā stabs un nekā nerunāt, nesmaidīt, neiedot vizītkarti, reklāmas materiālu, nepacienāt ar krūzīti kafijas vai tējas. Tāpat stendā ir vēlama, lai laiku pa laikam atrastos arī kāda oficiāla uzņēmuma persona (noteiktos laikos).

Bieži vien nepietiek prezentācijas materiālu vai arī tas ir nepiemērots (novecojis, nav interesentam saprotamā valodā u.c.). Mēdz būt, ka visi stenda darbinieki ir aizgājuši uz kādu citu prezentāciju vai devušies uz ekskursiju citviet (to taču neviens nezin un neuzzinās).

Vēl, tas, ka uzņēmums ir pazīstams Latvijā, neko nenozīmē ārvalstīs. Ir jādomā ar ko izcelties, ko piedāvāt, kā piesaistīt. Vēl vairāk – lielās starptautiskās izstādēs eksponentu skaits var sasniegt arī 20 000 uzņēmumu un vairāk. Ja sagatavošanās darbi notiek savlaicīgi un notiek rūpīga gatavošanās tad sevi var pozitīvi izcelt pat lielās izstādēs, kur konkurence ir ļoti nežēlīga. Ja gatavošanās būs uz ātro, tad rezultāti nebūs nekad.

Ja Jums ir interese / nepieciešams padoms par šeit minēto, tad varat droši ar mani sazināties.

Ramils Kadirovs

Ierakstīt komentāru: