EMULATORS.LV

 

Vadības un akcionāru maiņas laikā uzņēmumi ir ļoti ievainojami

JŪLIJS / 2009 – No kurienes man ir šāds apgalvojums? To pierāda prakse un pieredze. Mārketingā tiek izmantots jebkurš konkurenta vājums, apjukums vai nezināšana. Šādā laikā uzņēmuma darbinieka sirdī iezogas bažas, kas ar mani notiks un kā tas attieksies uz mani. Uzņēmuma klienti domā – tā lieta nav tīra, ja jau mainās akcionāri vai vadoši darbinieki vai speciālisti, tas liek apšaubīt esošo sadarbību, līgumus, uzticēšanos (klientiem nepatīk, ja viņus apkalpojošais uzņēmums tiek ievilkts skandālos). Šādā laikā pat visstiprākais uzņēmums kļūst vājš.

Ko vienlaikus dara konkurenti vai arī cilvēki, kuri vēlas uzsākt konkrēto biznesu. Uzrunā uzņēmuma darbiniekus, klientus, sadarbības partnerus, sabiedrību – izsaka vilinošus piedāvājumus (līgumus, noteikumus, cenas, bonusus), ja vajag pasniedz subjektīvu informāciju, cenšas radīt bažas par turpmāko sadarbību, ja strādāsiet ar uzņēmumu (kurā mainās akcionāri vai vadība).

Kā novērst šādas sekas. Savlaicīgi jādomā par to, kā pasniegt informāciju darbiniekiem, klientiem, sadarbības partneriem un sabiedrībai (jāidentificē uzņēmumam svarīgas mērķgrupas). Jāizstrādā pasākumu komplekss kā jaunie akcionāri vai vadība var viest uzticību iepriekšminētās mērķgrupās (uzmanību! Minēto darbību uzskaitījums nav pilns).

Nekādā gadījumā nedrīkst ieņemt sekojošu pozīciju – „darbiniekiem nekas nav jāzina”, „tas uz presi neattiecas”, „nelien savā laukā, tā nav tava daļa”. Ja agrāk šāda attieksme varēja pastāvēt, tad aizvadīto 15 gadu laikā situācija ir mainījusies – ja varat atļauties zaudēt uzticību jūsu biznesam, klientus un vadīties pēc principa suņi rej, bet karavāna iet tālāk, tad varat to darīt.

Tikai neaizmirstiet suņi var nokost karavānu, ja karavānai:

  1. nav vadītāja (ej nu sazin, tas jaunais taču neko no biznesa nesaprot un ir ieliktenis),
  2. tai ir dezorganizēta struktūra (bažas darbiniekos par savu nākotni),
  3. nav ko ēst (klienti uz laiku ir pārtraukuši sadarbību, līdz brīdim, kamēr situācija noskaidrosies) un
  4. ir sacēlusies smilšu vētra, traucējot tālāku pārvietošanos (apkārtējo un sabiedrības radīts spiediens).

Var paļauties uz to, ka tuvumā nebūs nikni suņi, taču bizness ir un paliek bizness. Nauda ir jāpelna. Visi grib pelnīt un ēst.

Pienākot šādam brīdim uzņēmumi aizmirst par šeit minētajiem aspektiem, jo galva ir pilna ar citiem jautājumiem. Taču ignorēšana maksāt var dārgi. Nav universālas metodes katram gadījumam, bet par to ir jāatceras un jāpieiet profesionāli un savlaicīgi (vēl ilgi pirms mainās akcionāri vai vadība).

Kā rīkoties konkurentiem? Konkurentiem ir jārīkojas tieši pretēji. Jebkura nezināšana un neizdarība no uzņēmuma puses, kurā mainās akcionāri vai vadība ir to (konkurentu) ieguvums.

Ja Jums ir interese / nepieciešams padoms par šeit minēto, tad varat droši ar mani sazināties.

Ramils Kadirovs

Ierakstīt komentāru: